על פוטוגניות וחיות אחרות

על פוטוגניות וחיות אחרות

המעבר מהחיים האמיתיים לתמונה הוא מעבר שעבור רבים נחשב כמתנה מאחר והם נחשבים כפוטוגניים, ועבור אחרים – כעונש שאין שני לו. אין מה לעשות, החיים האמיתיים שלנו מתנהלים בתלת מימד, מה שנותן הזדמנות לכל מי שרואה אותנו (וגם לנו) לקלוט אותנו בזוויות רבות, בעוד שהתמונה מנציחה אובייקטים בדו מימד. המעבר הזה לא תמיד עובר חלק, אך כדי למקסם את התוצאות שלו בצילומי החתונה שלכם הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות:

איפור נכון
אחד הדברים המשפיעים ביותר על המראה הכללי של הכלה הוא האיפור. התפקיד שלו חשוב, והוא מתפקד כהרבה יותר מסתם שכבת צבע על הפנים. איפור נכון מאיר את הפנים, מדגיש את נקודות החוזק שלהן ומבליט את מה שיפה, ומצד שני – מטשטש פגמים בצורה משמעותית. לכן, בחרו את המאפר/ת שלכם בקפידה, וודאו שיש להם ידע מקצועי והבנה רחבה ושהם מבינים מה יתאים לעור הפנים הספציפי שלכן, למבנה הפנים הייחודי לכן וגם לעונת השנה. בקיץ, מטבע הדברים, האיפור בו נבחר יצטרך להיות עמיד בפני זיעה ושעות חום ממושכות.
נקודה נוספת הקשורה בפוטוגניות ואיפור הוא הסגנון הטבעי של הכלה. כלות רבות הרוצות להיראות מיוחדות ושונות ביום חתונתן, שוגות ובוחרות באיפור שלא משקף את אופיין ואת הסגנון שלהן ומסתכנות במראה לא מחמיא. גם ביום החשוב בחייך, חשוב שתראי ותרגישי טבעית ונינוחה ושהאיפור ישתלב על פנייך – ולא להיפך, שאת תתאימי לו. או במילים אחרות: את הכי יפה כשנוח לך.
חשוב שתראי ותרגישי טבעית ונינוחה ושהאיפור ישתלב על פנייך (צילום: Michael Photography)
התאמנו בבית:
לפני כמה עשורים, אם היית רוצה לדעת איך אתה נראה בתמונה, היית צריך להזמין את צלם הכפר, להיפרד  מסכום לא מבוטל ולזכות לתמונת מזכרת יקרה מפז. היום, בעידן הסמארטפונים והסלפי, לכל אחד מאיתנו יש אינספור תמונות, וצלם הכפר נותר הרחק מאחור. מאחר תמונות הם משאב זמין ופשוט כל כך, כל שאתם צריכים לעשות כדי ללמוד מהי הזווית המחמיאה לכם ביותר זה פשוט להתאמן. בקשו מבן הזוג לצלם אתכם בפוזיציות שונות וערכו מחקר קטן וכיפי: האם צד ימין הוא הצד שלכם שמצטלם טוב יותר? ואולי שמאל? האם חיוך קטן הוא מה שהופך את הפנים שלכם לנאות ביותר או אולי דווקא חיוך רחב? ככל שתתאמנו יותר, כך תרגישו שאתם מכירים את עצמכם המצולם טוב יותר ותפעלו בהתאם. בכל מקרה, גם אם לא תעשו זאת – סמכו על הצלם שבחרתם שהוא ידע להוציא מכם את הזוויות הכי טובות שלכם ולדאוג שתצאו הכי יפה שאפשר.

 

(צילום: Michael Photography)
נינוחות וטבעיות
אין מה לעשות, כשאנחנו נינוחים רואים את זה עלינו, וכשאנחנו מתאמצים לייצר חיוכים, לעמוד זקוף מדי, להכניס את הבטן עד שלא נותר לנו אוויר לנשום ועוד כל מיני רעות חולות שמטרתן לגרום לנו להיראות טוב מול המצלמה – זה פשוט לא נראה טוב. שחררו את הגוף, הרפו, חשבו מחשבות טובות, התרכזו זה בזה וחייכו חיוך מכל הלב. ביום החתונה, כשיש כל כך הרבה סיבות לשמוח – זה אפילו די פשוט!
אחד הדברים המלחיצים זוגות רבים לקראת החתונה הוא נוכחותה של המצלמה. נכון, מדובר בחפץ זר והוא עשוי להיות מעט מאיים, אז כדי להוריד את מפלס הלחץ, יש שני דברים שאתם יכולים לעשות: הראשון הוא להיפגש עם הצלם שלכם לפני לצילומי זוגיות / טראש דה דרס, ובכך ליצור איתו כימיה טובה (אנחנו מבטיחים – אם תעשו את זה, המצלמה כבר לא תהווה גורם מטריד בכלל ביום החתונה, והיא תהיה אפילו חברה שלכם..), והשני הוא להתאמן מול המראה, כך שביום עצמו תדעו בדיוק מה יגרום לכם להיראות הכי טוב.

להיות פוטוגני או לא זו לא גזירת גורל. איפור נכון, תחושות חיוביות ואימון לפני החתונה יכולים לשדרג את המראה שלכם פלאים. וכמובן, בחירת צלם מקצועי ונעים הוא כל ההבדל בין תמונות בינוניות, לבין כאלו שתרצו למסגר ולהביט בהן לנצח.

מאמרים שיעניינו אותך

השארת תגובה