מי אתה DSLR ??

מי אתה DSLR ??

היום יותר ויותר צלמים משתמשים במצלמות DSLR הזוג המאושר שהולך לפגישה עם הצלם, שומע את המילה DSLR  נזרקת לאוויר בהתלהבות גבוהה, אבל לא תמיד הצלם מצליח להסביר בדיוק מה זה אומר, ולא תמיד הזוג מבין מה החשיבות של המצלמה הנפלאה הזאת. זוכרים את העידן בו כולם היו משתמשים בDVD ואז הגיע הHD? כולם היו אומרים HD מבלי באמת להבין את משמעות המילה-פשוט ידעו שזה הדבר הבא. אז בעידן בו אנו נמצאים היום, ה DSLR נמצא באותה נקודה. כולם מתלהבים מזה, אבל לא תמיד יודעים להסביר למזה בדיוק. לכן הכנו לכם מדריך קצר שיסביר לכם ממה כולם מתלהבים.
מה זה DLSR?
DSLR זה ראשי התיבות של DIGITAL SINGLE LENS REFLEX. למעשה מדובר בטכנולוגיה החדשה, המתקדמת היעילה והאיכותית ביותר בתחום צילום החתונות.  כאשר אתם נמצאים בשלב חיפוש הצלם לחתונה שלכם, יעלו כל מיני אופציות על השולחן. בחלק מהמקרים יציעו לכם צילום DSLR, בחלק מהמקרים יציעו לכם צלם וידאו עם מצלמה רגילה, ויש שיציעו לכם לשלב בין השניים.
קחו בחשבון שכן, אמנם הדבר  יהיה כרוך בעלויות נוספות, אבל בהחלט מומלץ ללכת על מינימום שתי צלמים שמתמחים בצילום DSLR השילוב בין השניים הוא קריטי. צלם אחד יאסוף עבורכם שעות של חומר גלם, אותו תוכלו לערוך לסרט החתונה המסורתי, בעוד הצלם השני מביא עמו את הערך המוסף של צילום אומנותי,  והאפשרות להיות יצירתי יותר ולערוך לכם סרטונים קצרים וקצביים יותר. הבחירה בצלם שמתמחה ב DLSR חייבת להיות מוקפדת. תוודאו שהצלם נשאר אתכם עד תום האירוע. פעמים רבות צלם עירני תופס את ה"סצינות" הכי מרגשות, בהן אחרי הטירוף של כל הערב, אתם מוצאים את עצמכם ברגע אינטימי ומרגש אחרי שההמולה מתחילה להתפזר, ומרשים לעצמכם להיות קצת יותר טבעיים.
אז איך בנוי סרט חתונה DLSR?
עד לא מזמן החתונות היו מצולמות באורך מלא, בלי תחושה של סיפור אמיתי ועריכה ייחודית. בואו של הDSLR הביא מימד חדש של יצירתיות, והוא מאפשר לצלם לספר את סיפור החתונה שלכם בצורה הרבה יותר מרגשת ומגניבה. באמצעות הטכנולוגיה החדשה ניתן לערוך את הסרטון כך שינוע בין 30 דקות לשעה בצורה קצבית ומעניינת, שתביא לידי ביטוי את החלקים העיקריים של הערב.
מה ההבדלים עיקריים בין מצלמת DSLR  למצלמת כתף?
מצלמת כתף היא גדולה ומאסיבית, מה שמקשה לייצר איתה צילום קולנועי. היא דורשת ציוד כבד ומסורבל.
החיישן של הDSLR מביא רמת איכות המתבטאת בתמונה חלקה, חדות מטורפת, צבעים אמיתיים וחיים, רגישות לאור ועוד תכונות שהופכות אותה לטכנולוגיה המובילה בתחום היום.
יתרון גדול נוסף הוא האפשרות להחליף את עדשת המצלמה בהתאם לסיטואציה, ובכך להגיע לרמת יצירתיות גבוה מאוד, בזמן שבמצלמת הכתף משתמשים בעדשה אחת.
האם כל אחד יכול לצלם DLSR?
כל אחד יכול ללמוד לתפעל מצלמה בצורה בסיסית. אבל לדעת לשלוט בה, למקסם את היכולות שלה ולהוציא ממנה תוצאה מטורפת, בשביל זה כבר צריך להיות מקצוען. וודאו כי הצלם בו אתם בוחרים עבר הכשרה על מצלמה מהסוג הזה. הוא חייב להיות בעל שליטה מדוייקת בפוקוס ותנועה. הוא חייב להחזיק ציוד משלים כמו עדשות, חצובות וכו'. במהלך החתונה אין זמן לטפל בצלמה לכן הוא חייב להקפיד כי המצלמה מתחוזקת באופן שוטף. רק צלמים בעלי ניסיון מוכח יכולים להתמודד עם הסטנדרטים של מצלמות DSLR.
הצלם חייב לעשות הכל על מנת שהזוג יהנה מחומרים איכותיים תוך שילוב של שוטים מתאימים ובחירת פריימים אידיאלית. הוא חייב לראות את התמונה המלאה תרתי משמע. הוא חייב לדעת להשתמש באמצעי התאורה העומדים לרשותו. הצלם צריך לדעת גם לביים את בני הזוג, החברים והמשפחה. עליו להיטמע בקהל ולהישאר קשוב ועירני לכל סיטוטאציה בחתונה. צלם שיודע את העבודה לא מורגש במהלך החתונה. הוא מצליח לתעד את האירוע מבלי לפגוע בזרימה הטבעית של האירוע.

לסיכום, צילום DSLR זה הטופ של הטופ. כאשר אתם נדרשים להחליט אם ללכת על צילום כזה לחתונה שלכם, אל תהססו. לא תקבלו תוצאה טובה יותר ליום המרגש בחייכם משום צילום אחר. במידה ועשיתם את ההחלטה הנכונה ובחרתם בצילום DSLR, בשום פנים ואופן אל תתפשרו על הצלם.  צילום DSLR בלי הצלם שידע לתפעל אותה יהיו בזבוז כסף. צריך צלם מקצועי בשביל לנצל את יכולות הצילום של הטכנולוגיה המשגעת הזה.

עוד מאמרים שיעניינו אותך

טיפים לחתונת חורף

טיפים לחתונת חורף כל זמן שתהיה אהבה – יהיו גם חתונות. גם בערב בו מתקיים משחק כדורגל חשוב, מגיע אמן מחו"ל ובכל מזג אוויר –

קרא עוד »

מי אתה DSLR ??

היום יותר ויותר צלמים משתמשים במצלמות DSLR הזוג המאושר שהולך לפגישה עם הצלם, שומע את המילה DSLR  נזרקת לאוויר בהתלהבות גבוהה, אבל לא תמיד הצלם

קרא עוד »

השארת תגובה